شرح وظایف کارشناس آمار و مدارک پزشکی
نام مسئول واحد: فاطمه فلاح شجاعی
آدرس ایمیل: fallahfsh@yahoo.com
شماره تماس:09114621016
شرح وظایف:
- استخراج و تهیه و تنظیم آمار جمعیتی کل شهرستان به تفکیک شهری- روستایی در ابتدای هرسال
- تهیه و تنظیم اطلاعات جمعیتی و سایر اطلاعات مورد نیاز واحد های بهداشتی
- جمع آوری زیج های حیاتی به تفکیک شهری- روستایی و ارسال به استان در ابتدای هر سال
- استخراج شاخص های بهداشتی از زیج های حیاتی
- برگزاری کمیته بررسی شاخص های زیج حیاتی
- طراحی فرم مراجعین سرپایی در نرم افزار EXCEL به تفکیک مراکز شهری ، روستایی
- جمع بندی و ثبت اطلاعات فرم مراجعین سرپایی به صورت ماهیانه به تفکیک مراکز شهری ، روستایی در سامانه فرابر
- تهیه و توزیع گواهی های فوت استاندارد به بیمارستان ها و مطب های خصوصی در سطح شهرستان
- تهیه و تنظیم اطلاعات مرگ و میر شهرستان
- جمع آوری اطلاعات مرگ و میر از بیمارستان ها، ثبت احوال، پزشکی قانونی، مطب های خصوصی و مراکز خدمات جامع سلامت
- بررسی صحت داده های ثبت شده در گواهی های فوت
- برگزاری کلاس های آموزشی صدور استاندارد گواهی فوت برای پزشکان بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت و مطب های خصوصی هر دو سال یکبار
- تعیین علت زمینه ای مرگ و کد گذاری آن در سامانه نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ، بر اساس کتاب بین المللی بیماریها (ICD10)
- کنترل اطلاعات وارد شده درسامانه نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ و میر و حذف موارد تکراری
- ارتقا کیفیت و صحت اطلاعات مرگ در سامانه سیب بصورت کنترل ورود اطلاعات مرگ و میر در این سامانه
- تجزیه و تحلیل اطلاعات مرگ و میر و تهیه پنل مرگ، شاخص ها و نمودارهای مربوطه بصورت سالیانه
- برگزاری کمیته های مرگ هر 6 ماه یکبار
- شرکت در جلسات و کمیته های مرکز بهداشت شهرستان و استان
- شرکت در برنامه پایش از خانه ها و مراکز خدمات جامع سلامت و ارسال پسخوراند