کارشنــــاس مسئول فناوری اطلاعات
مهندس افروز اقبالی
کارشناسان فناوری اطلاعات
مهندس سینا طالبی
مهندس حامد رمضانی
مهندس نفیسه خوش خلق سیما
شرح وظایف واحد آمار و فناوری اطلاعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان
واحد فناوری اطلاعات در کلیه واحدهای ستادی ، شبکه ، مراکز درمانی و خانه های بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان در حال ارائه خدمت در حوزه های ذیل می باشد:
- نظارت بر کلیه امور مرتبط با فناوری اطلاعات از جمله سخت افزار، نرم افزار و شبکه
- خدمت رسانی سیستم های کامپیوتری، پاسخگویی به سوالات و مشکلات و نگهداری سیستم های تمامی کاربران
- راه اندازی و مدیریت تمامی نرم افزارهای مورد استفاده واحدها
- آماده سازی رایانه ها(نصب ویندوز، درایورها، نرم افزارهای عمومی، پرینتر،...)
- نگهداری رایانه ها (بروز رسانی ویندوز ها، آنتی ویروس ها و...)
- راه اندازی سرویسهای شبکه برای کاربران (اینترنت، به اشتراک گذاری فایلها ،پست الکترونیک و...)
- نظارت بر حسن اجرای کلیه امور واحد خدمات رایانه ای
- در خواست تأمین وسایل و تجهیزات فنی دستگاه ها و ملزومات و خدمات مورد نیاز واحد
- برآورد، تهیه وتنظیم فهرست فنی قطعات مورد نیاز به منظور پشتیبانی سخت افزار های موجود و انطباق قطعات خریدار ی شده با مشخصات فنی مورد نظر
- شناخت کافی از سیستم های عامل مرکز به منظور نصب و راه اندازی ، عیب یابی و پشتیبانی سخت افزاز ی
- نظارت بر نصب و راه اندازی، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی سخت افزاری رایانه ای و دستگاه های جانبی
- طراحی و پیکر بندی سخت افزاری شبکه و نظارت بر اجرای آن
- نگهداری شبکه های دانشگاه (ارائه سرویس شبکه کارا برای تمامی کاربران)
- ایجاد و حفظ امنیت لازم برای تمامی سرویسهای سطح شبکه و دسترسی ها به منابع مختلف – سیاست های امنیتی نرم افزارهاو سرورها
- ایجاد ارتباط لازم برای کاربران، مسولین واحدهای IT و شرکت های پیمانکار
- پیکربندی امنیتی سرورهای موجود
- تهیه مشخصات و شناسنامه برای تمامی کامپیوترها و بروز رسانی آنها
- ارائه سرویس به سیستم ها و تجهیزات معیوب (تعمیر آنها در صورت امکان در درون واحد و در غیر اینصورت ارسال آنها جهت تعمیر و پیگیری آن)
- شناسایی نیاز به رایانه یا قطعات جانبی و ارائه مشخصات کامل جهت خرید
- مسولیت جابجایی رایانه ها در سطح دانشگاه
- مدیریت ایمیل دانشکده ، اکانت اتوماسیون و اکانت وی پی ان
- پشتیبانی و نگهداری شبکه اینترنت و اینترانت کلیه مراکز و خانه های بهداشت و رفع عیب آن ها
- شرکت فعال در دوره های کارآموزی ، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقا معلومات و توانمندی های شغلی
- تعامل و همکاری مداوم با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و کارشناسان آن
- رفع عیوب احتمالی مرکز با پیگیری از مخابرات و مدیریت فناوری اطلاعات
- پیگیری عقد به موقع قراردادهای پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری
- مدیریت و تامین امنیت سیستم ها ، نصب و به روز رسانی آنتی ویروس کلیه سرورها و کلاینت ها
- نظارت روزانه بر وضعیت ارتباطی شبکه اینترانت
- نگهداشت سرور، سخت افزار و زیر ساخت ارتباطی
- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری
- آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
- شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت
- تعریف کاربران در سیستم ورود و خروج پرسنلی و پیگیری امور مربوط به تخلیه اطلاعات دستگاههای تردد و نظارت بر آنها